Türk filmlerinde bulurum ben kendimi genelde . Küçüklüğümde de böyleydi hep kendimi o filmin içinde hayal ederdim. Ve genelde Türkan Şoray olurdum. Çok severdim napıyım.
Bugün de küçüklüğüme bir armağan olsun ve ' Ateşli Çingene ' filmini analım.
Nasıl bir aşktır bu dedirtmiştir. Kıskançlıktan sevgilisini bayıltana kadar kırbaçlatıp sonra başında ağlayıp elleriyle su veren.
İşte bildiğin yani bilemediğin ' Ateşli Çingene '
Ateşli çingenemiz Türkan Şoray bu filmde resmen Ediz Hun ' u inletmiştir. Hatta adamı hapse attıracak boyuta taşımıştır olayı. Nedeni de tek uzaklaşmasın kendinden, nerede olduğunu bilsin diye. Onu bırakmasın diye sevdiğini hapse attıracak kadar karışık düşünceleri , hırçın bir aşkı olan kadın. Ediz Hun bu durumdan ziyadesiyle kırıktır. Bir güzel söz duyamacağından yakınmaktadır ağzından.



Ve başlar şarkımız hiç unutmam Ediz Hun'un belinde saten kırmızı bir kuşak vardır.

'' Gelincik çılgın aşkım, yanardağım gelincik,
Şüphe dolu kalbimde bir sızısın incecik .
Seviyorum demedin ömrümde bir kerecik.
Bu nasıl bilmecedir açıklasan olmaz mı ?
Daha mı çekeceğim bunca çektiğim az mı ?
Şüphe dolu kalbimde bir sızısın incecik,
Seviyorum demedin ömrümde bir kerecik ''

Yakınmaktadır . Ulen der bi nevi ben seni o kadar sevdim sen bana işkence ettin tarzıdır . Gelgelelim olaylar karışmaya başlar. Ama bu şarkıdır işte olayı en çok gıpta ettiren. Ve o ses.
Bazen düşünüyorum da o zamanlar güzel bir şarkı bulunup üstüne senaryo mu yazılıyordu ? Duygu varmış dedirtiyor Türk filmleri bana . Aşka inanmamı sağlıyorlar belki de ondandır.


( Filmden )

Not : Ben 6 yaşında büyüyünce Ediz Hunla evleneceğim dedim hala evlenemedim.




1 yorum:

Adsız dedi ki...

Selam canım ben sanem.Seni anlıyorum.Bende kendimi Türkan Şoray'ın yerine koyardım.Hele bu filme bayılmıştım gerçi her filmine bayılıyorum.Allah uzun ömürler versin.Biliyormusun halam gençliğinde şiir defteri tutarmış.Tarık Akan Türkan Şorayîn kartpostallarını yapıştırırmış.Sana fotoğrafını çekip göndereceğim:)sevgilerimlee.bu güzel bloğunu netde dolaşırken buldum:)çooook harikaa.