Nefes


Çavuş'un Mektubu

''Canım, bir tanem, çiçeğim, aşkım, keşke diyemeyeceğim kadar uzağım artık. Başını göğsüme koyduğunda nefesim dolansın isterdim yüzünde. O kadar ısıtmak isterdim ki nefesimle sırtını. Keşke yüreğine en güzel aşk şarkılarını fısıldayabilseydim. Yapamadım aşkım kelimelerden utandım. Ellerim ellerini sevdi, dudaklarım koynunu . Gözlerim yüreğini o güzel içinde güneş saklı yüreğini. Zannettim ki bakarsam korkmadan, bulutları korkar kaçarlar. Elimden birşey gelmiyor. Artık çok geç. Yalvarırım kızma bana bir bulut gözlerimi esir aldı aşkım. Kapatamadım. Olmadı aşkım. Onlar kaçacağına ben bulut oldum. Güneş dolu yüreğime yağmurlar yağdı. Affet beni. Çevremi saran bulutları dağıtmaya yetmedi rüzgarım. Sesini duyar gibiyim aşkım. İnan en çıplak halimle içime alıcam laneti. affet diyeceğim. Nefesim nefesine nefes katsın istedim ama olmadı. O küçücük nefesi içine üfleyemedim.
Aşkım kelimeler hiç bu kadar anlam kazanmadı canım. ''Vatan sana canım feda' derken dışım içim ''vatan sensin be aşkım'' diye haykırdı. Toprağın olmaya çalışmak varken mezarın oldum. Nehir olup akmak varken deren olup taştım. Güneş olmak varken gölgen oldum. Beni affet. Aşkım neden dinlemedim yüreğini? Neden gözlerimle duyup kalbimle bakamadım sana? Neden elini uzattığında kalbimi arkaya sakladım. Keşke gözyaşlarımı utanmadan yanağımda gezdirebilseydim.
Aşkım seni de yanımda götürüyorum. ne kadar acı yüreğinde bulut olarak dolaşmak. Bütün sabahların ışığında yüzündeki aydınlığı alıyorum içime. Rüzgarlar yardım edin bana. Umarım güneşli bir gün başka bir nefes daha güçlü üfler aşkını yüreğine ve ben çıkar giderim. O gittiğim yerde binlerce kez haykıracağım ''seni seviyorum'' çiçeğim. ''


İzlediğim soluksuz bırakan filmlerden biriydi '' nefes '' Direnmişim izlememek için halbuki o kadar etkilendim ki neresini hangi birini anlatayım. Tüylerim diken diken izledim. İzlemenizi tavsiye ederim. Bu mektubu da etkilendiğim yerlerden biri olarak eklemek istedim.
İlk düşündüğüm şuydu herşeyden önce oyunculuklardan önce, '' kim yazmış bu filmi dedim ?'' '' kim kurabilmiş ardı arkasına böyle cümleleri '' sonrasında oyuncular da tüm senaryoyu desteklediler ve kusursuz, nefessiz bırakan bir yapım olduğu kararına vardım.
Senaryo kitap : Hakan Evrensel Senaryo : Levent Semerci, Hakan Evrensel, M. İlker Altınay
Çok klişe olacak ama hissiyatım bu yöndedir. Nefes nefessiz bırakmıştır izlerken.


Nefes: Vatan Sağolsun


0 yorum: