Eylülde Son Tango

Bazen zor olur eskileri atmak , anıları satmak bi nevi zamana. Zaman öyle tok bir alıcıdır ki bekler ucuza kapatsın diye güzel hatıraları.
Her şeye ilaç derler büyüklerimiz, faydası oluyor der sığınanlar, yan etkileri kalmıştır oysa, kalmaktadır ve reçetesinde kaç kişiyi öldürdüğü yazmaz, çoğu zaman faydası da olmaz eskileri atmaya. Eskiler bazen zamanı zehirler bilirim. Güzel hatıralar zaten kolay ölürler.Kötüler de bekler bir nevi gardiyan gibi kapının dibinde. Çıkmaya hazırdır yerinden en ufak bir misillemede . Zaman onları sallamaz nedense. Onlara yol verir geçin der çünkü bilir ki acı hatıralar güzelleri ezer geçer yardımcı olurlar ona. Sinsiler. Acımasız olan zaman mı insan mı ? Bu kadar unutmaya meyilli olup , hatırlamaya hevesli ?
Zaman sanırım yanı başımızda acılardan emekli, biziz onu böyle öldüresiye hırpalayan, yalnızca bizleriz güzellikleri öldürmeye aşina olan, oysa yaşatabilsek güzelleri bu heves şekil değiştirse, ayın karanlık yüzü aydınlansa, yani görebilsek koşturduğumuz kırları. İnat ediyoruz salıncaktan düştüğümüzde yanan canımızı hatırlamaya, ilk öpücüğü değil ilk terkedilişi anımsamaya, zaman yalnızca gözümüze bakıyor yalan söylemeyelim diye.
Hevesliyiz canımızı yakmaya, ruhumuzu kanatmaya . melodramatik bir yapıya bürünmeye . Hazırız gözlerden incileri düşürmeye. hiç hevesli değiliz ama gülmeye eğlenmeye. Birinin yanında ısındığımız değil de üşüdüğümüz anları hatırlamaya . Mutlu insan var mıdır ? sanki bıçağımızı arıyoruz içimizi deşelim diye.
İşte becerdim, deştim tüm anıları, acıları akıttım, zehirledim tüm akarsuları, inciler düşürdüm, artık ne ot yeşerir ne çiçek, yağmur olup yağacak bu zehirlenmiş deniz, acılarla boğacak topraklarınızı.
hadi bakalım durdun ya ak zaman şimdi devam et çözdük ki gizemini bu açtığın sahte kollarının.
hadi küstür beni yeni sevgilime, ağlat öldürdüklerime, dene, bir daha kavra belimden, canımı acıt becerebiliyorsan özür dile, ya da tekrar dene, korkusu yok akrebin yelkovandan artık, istiyorsan koşmaya çalış geçebiliyorsan önüme.
söz bitti. zaman bizimdir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

mükemmel tek kelimeyle...
operada yazılarını hep okuyodum burada da blogun oldugunu gorunce hemen baktım:)
müthiş...